bakteriehärd!

Japp.. .det är vad man är utsatt för i mitt jobb emellanåt

Jag började känna mig lite hängig i onsdags på jobbet... trött,, gäspade hela tiden... var lättirriterad o lite frusen.
Gick hem,, åt lite mat,, o slappade... satt i soffan o kollade på tv... o började frysa mer o mer..... till slut orkade ja inte mer... så ja gick o la mig runt 8


vaknade runt 11 när john kom o la sig.... då var ja inte ok längre,,, jätteont i halsen o frös ända in i skelettet..
tog febern,, o då hade ja 38.9... ja som i vanliga fall brukar ligga strax över 36 är det mycke feber för.

Så i med värktabletter... o på me masssssa täcken o filtar... till slut somnade ja om,,
sen kom ju det roliga... när värktabletten värkar,,, o febern går ur kroppen... det är = bastu.
trodde aldrig ja skulle sluta va varm,,,, sådör höll det på hela torsdagen oxå.
På torsdagen kom mamma hit me,,, hon hade varit på besök hos Johns mamma o pappa ett par dar...
finns det nåt bättre än att ha mamma hos sig när man e sjuk? nee... ja tror inte det

Hon handlade massa nyttigt o behövligt till mig... o gav mig vätska o närhet!! =)
På fredagen ringde ja efter en tid hos läkaren... kände att det var nåt lurt ja kände igen på g...

Fick en tid hos en sjuksyster kl 10,,, mamma följde me dit,,, =)
ja skulle få undersökas först... sen göra halsprov o blodprov om det behövdes.
Sköterskan började med att fråga hiur länge ja vatt sjuk o jadajadajada... .sen kände hon på min hals.. o sa att det känns inte så svullet iaf...
Nehe? ja har ju två synliga bollar på halsen,,, men ok... du är utbildad i detta,, inte jag... så jag teg!

sen sa hon att hon skulle titta i halsen oxå
Jag gapar... hon tar sin pinne o sin lampa o tittar in i halsen. OJ säger hon högt.... ja det här är en långt gången halsfluss.. det behövs verkligen inga prover för det här,,, hur mår du?

men hallå... ja mår inte sämre på de sekunderna... men inte fasen mår ja bra
Lilla sköterskan sa att hon skulle be en läkade skriva ut kåvepenin...o att ja skulle ta tre tabletter om dan i 10 dagar... o att ja skulle höra av mig ifall det inte blev bättre inom några dygn.. för det såg inte så bra ut .tack!
Men läkaren skriver inte recepten förrän kl 12,,, för då har de lite tid över till sånt,.lägger kvinnan till då! meeeeen

men åhh...
hur kul är det att gå hem igen.,.. i ca 2 timmar... för att ta sig ut igen o hämta medicinen.
Men så fick det bli... tur att ja hade mamma att hålla i =)

Idag när ja vaknade märkte jag att det var mer svullet... två stooooora runda pingisbollar i min hals.. .o mamma o john skrattade åt mig när ja pratade för ja lät så annorlunda =)
Men hade ingen feber... halsbölder! kul! inte!

Nu under eftermiddagen tycker ja det känts lite bättre... har fortfarande ingen vidare feber... lite har ja allt.. menm inte så hög

Hoppas det vänder nu o går ner igen! otur ja har.... hur kan det blossa upp så fort.... det är ju inte första gången det händer heller sen jag började jobba i förskolan... tror jag är uppe i 6 halsflusser o 1 halsböld på 5 år nu!

På tal om det... när ja var hos sköterskan igår så sa hon att hon trodde det var värre att jobba i förskola än på infektionskliniken om man var rädd för att bli sjuk!
Där jobbar ja =)
Men ja gillart!

Nu ska ja vila en stund... o umgås me mamma o John,,, även om John säger att han inte vill va så nära nån som har böldpest..... kul älskling kul! =)

/ Johanna


Kommentarer
Postat av: Marie

Krya på dig!

2010-04-24 @ 19:06:54
Postat av: Milla

Stackars lilla gumman, du har verkligen inte haft någon vidare tur. Men ju mer du blir utsatt för ju mer imun blir det kanske =).

Krya på dig och be barnen att hålla sina baciller hemma i fortsättningen. Kram kram

Postat av: Sara

Nej men fy din stackare :-( Halsböld låter så läskigt tycker jag... Hoppas pencillinet verkar fort nu, det brukar ju göra det. Vill gärna ses nån dag men du får ju krya på dig först såklart. Kramar Sara

2010-04-26 @ 10:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback