Nu.. e det dax!

Japp.. vad har hänt då... hmm... mitt minne e sämre än de flestas.. Hemskt..

Börjar idag...

Idag har ja haft en av mina tuffaste dagar på jobbet...hade stängningen.. .o alla barn va där... + alla nya som fortfarande e väldigt ledsna emellanåt.. .tufft... för då gäller det o va glad o positiv själv hela tiden...
Hela dan var det mycke barn... de som skulle sova ville inte somna, så sövningen som oftast brukar ta ca 20 min tog 1 timma o 20 min... suck!.. o ändå somnade inte alla.. vilket resulterade i många trötta barn på eftermiddan. Eftermiddan såg ut så hela dan... mycke barn.. o trötta barn... men min kollega o ja klarade av det hela bra... vi hade en trevlig eftermiddag trots allt.... men raster hann vi inte me.... så när ja kom hem kl 17.45 (hade stängningen också till råga på allt) var det väldigt skönt o sätta sig ner... eller vänta.... ja kom inte hem då... ja gick till Marie o hämtade Theo först... (e hundvakt ikväll o inatt.. Mysigt!)  sen hem... o lagade mat... SEN satt ja mig ner o åt den.... gott! Sen har Theo o ja gosat hela kvällen... medan JOhn varit på fest me jobbet. Nu sitter ja här me en god kaffe latte me hasselnötssmak... Mums.
 Lite bilder från promenaden me Theo... Titta o njut av den fina miljön ja har precis hedanför mitt fönster! Trivs såå bra här.

Vad har ja gjort mer.... Jo.. i helgen var ja hemma i Hultsfred o hälsade på...  o gick på marknad.. John va kvar i Norrköping o lagade sin lilla Landis..
Helgen var händelserik om ja uttrycker mig så... både på gott och ont... Det onda tänker ja inte diskuttera här... men de goda va att ja fick träffa många av mina vänner.. o min familj oxå såklart. Fredagen blev lugn... Niklas o Joakim kom o hämtade mig i Nkpg runt 3.. .o sen bar det av hem... alltid lika kul o åka bil tillsammans me de... resan bjöd på många skratt.. det gillar jag =) Väl hemma fick vi supergod mat av mor o far... o efter det gick ja hem till Linda (s föräldrar) o hälsade på nykomligen i familjen... lilla Theo-.. åhh så söt han var... han sov i min famn i nästan en timme... helmysigt..Theo fick en speldosa i present av oss... den upskattades... Många speldosor upplever ja spelar nästan stressig musik..men denna e ja helt kär i.-.. lugn o harmonisk musik... det finns en hel serie med speldosor o snuttetrasor, nallar o mobiler i dettta mysiga material... I Love it.. kommer inte ihåg vad de heter tycärr... men ska ta reda på det. Theo blev iaf lugn av den. O det var ju syftet =)
. Tyvärr har ja inga bilder därifrån.
ANn-Sophie kom oxå förbi o hälsade en sväng...hon hade superstor mage.. för hennes lilla guldklimp kommer vilken dag som helst nu... spännande =)
PÅ lördagen var det marknad.. .då träffade ja min farmor, två av mina farbröder.. o en del kompisar.. trevligt. Jag inhandlade en present till Lovisa, lite pärlor o några smycken.

PÅ kvällen kom en gammal barndomskompis förbi me sin familj... han hade hunnit få två barn nu... herregud va det händer o fötter.. ja hänger inte riktigt me =)

Sedan bar det av till kusin Marcus.. Niklas o ja gick dit... där träffade ja faster o hennes man,, o även min morbror., Marcus o Hanna.. o en del kompisar till de... trevligt! Kvällen avslutades på hotellet.. .trevligt....eller förresten.. Niklas o ja avslutade kvällen genom att leka lite i en lekpark.. DET e grejer det..! =)

ja... det var den helgen... för på söndagen hände de inte så mycket mer än att ja sov länge... åt mat, packade o åkte hem till Norrköping igen... där fick ja iofs träffa Johnpa igen.. o det var ju inte helt fel =)

Vad har mer hänt... Ja har träffat Sara,, o hennes supersöta bebis Sally... även hon fick en speldosa som uppskattades.. .Kul!

En kväll lyxade vi me sushi o misosoppa..Gott... John e superduktig på att göra det... kom gärna o smaka nån dag... =)
Titta,,, ser det inte gott ut?

Nästa projekt att skriva om e poolpartyt... men det tar ja en annan dag... för om det finns det Mycket o berätta
Snart hör ja av mig igen... o som vanligt... kommentera gärna!

I´ll be back! / Johanna Von Bäst Roos

..Ok...erkänner!

Jaa.... Nu erkänner jag...

Ibland e ja grymt dålig på att uppdatera här... ska försöka bättra mig.... men ja måste ju ha lust.... o tid oxå (Jonny... ibland får man stava så,,,iaf jag.. haha)

ska berätta lite om mina senaste upplevelser... .lite senare!

Ni e nyfikna va?

hahahahahahahahahahahaha

Min bildsida

Här kommer en länk till en bildsida... där ja kommer lägga upp många av mina bilder i fortsättningen! Ta er gärna en titt där oxå.

Kram Jojo

Semester i Örnsköldsvik

Japp....efter Öland bar det av till Ö-vik
Där hälsade vi på Johns kusin Johan... o hans familj... mycket trevligt.... tog tyvärr inte så mycket kort.. då min kamera var full me bilder... hann inte tömma den innan vi åkte vidare...

vi hade en toppenvecka i ö-vik. Solade, gick på stan, åt god mat, festade,, hälsade ävenpå Johns mormor o morfar,,, o moster!

Mestermester

Här kommer lite bilder från sommaren. Minikusinträff, Öland och Hultsfred

på väg till kusinträffen

de som var me på kvällen..en kväll som var mycket trevlig förövrigt... även om vi avslutade den ganska tidigt med tanke på att vi skulle till Öland dan efter

Som sagt, dan efter bar det iväg till Öland.... de första bilderna är från resan ner... sen kommer det lite blandat av vad vi hittade på där nere! Trevlig läsning... eller tittning.. eller vad man ska säga =)

Japp... det var lite bilder från den första delen av vår semester....snart kommer liten uppdatering från semestern i Ö-vik....och efter helgen lär det väl komma upp lite bilder från en av årets höjdpunkter....det årliga poolpartyt hos Brännströms!

I´ll be back!
o som vanligt... skriv gärna kommentarer om ni varit här... jag blir LIKA glad varje gång!
Kramelikram

forts..Öland

Vi åt glass och småshoppade lite me Mikael o co i Borgholm, sen på e.m åkte vi till Färjestaden och shoppade lite... ja köpte två par skor (kan ju tilläggas att ja köpte två par  i Löttorp oxå, men det e alltid bra me skor,, det går åt...eller? )
Sedan handlade vi mat och vin till kvällen. För då var vi i en stuga som de lånar en vecka, nånstans på Öland,,, jag och lokalsinne lixom =)  Vi grillade drack vin, skrattade och pratade,,, åhh va ja tycker om att umgås me de... min kära familj... o Lovisa som bara växer... Hoon blir 9 månader i veckan... otroligt!

Dagen efter blev lugn,, vi var i stugan, Lovisa badade pool, tur att hon han.. för senare blev det oväder, och då var vi bara i stugan förutom en liten avstickare då vi åkte iväg och handlade lite mat. Vi sov där på den kvällen oxå.

Dan efter var en kanondag,,, strålande sol och klarblå himmel,,,då bar det av till Ekerums camping där vi spelade minigolf, åt glass och badade... till och med Lovisa badade,,, hennes allra första dopp i havet. =)

John och jag stannade kvar på den campingen på kvällen då Mikael och Therése åkte hem till stugan igen.
John o ja grillade och spelade tågspel i tältet. Mysigt.

Nästa dag åkte vi till södra Öland. Mörbylånga... där åt vi lunch på en mysig hamnrestaurang. Sedan åkte vi återigen till Evelina o Henrik. Vi + Henkes syster åkte till en restaurang brevid slottsruinen och åt grillbuffé. Grymt gott,,, men vi blev grymt mätta.

Sedan åkte John, jag och Evelina vidare till Evelinas stuga på norra öland... närmare bestämt i Källa... o sov där.

Och idag är det fredag... john o ja gör en utflykt medan evelina jobbar... nu e vi ju i Böda, men ska snart vidadare till Byxelkrok en sväng. Kvällen ska vi tillbringa i Eves stuga... och imorrn åker vi vidare... nästa stopp blir Hultsfred... spännande....

Hörs snart igen.... Eller förresten... det här måste ja ju skriva om... ja har ju nämnt att vi sover i tält... usch, kallt, hårt tänker ni säkert då,,, men nej nej nej så fel. Vi sover på en 30 cm tjock luftmadrass... täcker nästan hela tältet... o sen sköna täcken... har aldrig sovit så bra i tält... längtar redan till nästa gång"

Uppdaterar med bilder när vi kommer hem... tills dess,,, ha en fortsatt bra sommar.

Kramar Johanna... o John
..... o som vanligt....

I´ll be back

Semester på Öland!!!

Till och börja med måste ja nämna att jag hört att folk tycker att jag uppdaterar min blogg för sällan.... det ser jag som ett gott tecken... .för det betyder ju att folk verkar läsa den ofta... kul! En hel del släktingar läser tydligen. Trevligt tycker jag,, fortsätt gärna med det! Ni får ju hemskt gärna lämna en liten kommentar oxå, så jag vet att ni varit här =)

Nu e vi på semester på Öland och har varit sen en vecka tillbax. MYCKET trevligt! just nu sitter vi på ett café i böda sand... det regnar,,, men stämningen e mysig iaf.

Vår resa började med att vi åkte till Öland i fredags... sov i tält på Möllstorps camping i Färjestaden. Det var en camping som låg precis vid brofästet, fint på kvällen då man såg Ölandsbron upplyst. Vi åkte till affären och köpte grillad kyckling, meloner, frukter, grönsaker o lite annat smått o gott o sen hade vi picknick utanför tältet. Underbart.. det e semester det.

Nästa dag åkte vi till Borgholm, där strosade vi runt hela dan, fikade, åt lunch och hade det allmänt mysigt,, sedan tog vi in på Kapelluddens camping i borgholm, bra camping,med ok standard, fräscha toaletter, och lagom liv o rörelse. På kvällen gick vi ut och åt tvårätters på en restaurand vid hamnen i Borgholm.

Nästa dag åkte vi först till Löttorp och strosade lite, sedan vidare  till Böda Sand. Där satt jag på stranden och njöt, medan John sprang en mil längs stranden. Duktigt =) På kvällen åkte vi och hälsade på min kompis Evelina och hennes man Henrik i deras sommarstuga i Borgehage. det var såå roligt o träffa de igen,, kände att jag saknat Evelina en hel del. Men det e alltid lika kul o umgås me henne, känns som det var igår, även om det var flera månader eller år sen. Kvällen var trevlig med mat o fika o en hel del skratt.....Natten spenderade vi återigen i vårt tält på Kapelludden.

Nästa dag packade vi ner tältet och gick in till Borgholm och träffade Mikael, Therese och Lovisa.