Nyåret.... och årets första middagsbjudning

Nyåret firade John o ja tillsammans me två barndomskompisar till mig,, och deras familjer... det var lugnt och trevligt.
Både Linda o Ann-Sofie ammar.. .så det var lugna gatan! =)

Vi åkte och handlade mat tillsammans.... menyn skulle va kyckling i ugn med färsk basilika o mozzarellafyllning, hasselbackspotatis o två olika såser o sallad. Efterrätt skulle vara cheesecake...me frysta bär.

När vi kom till affären var typ allt utplockat....ja säger bara willys i hultsfred... ni får inga höga poäng av mig hädanefter...

Det fick bli torkad basikila o fetaost i kycklingen istället... o till efterrätt tänkte vi ta bär me vit choklad o glass till.... men det fanns ingen vit choklad heller.. så det fick bli märk choklad...

Vi åt mat,,, pratade, skrattade och myste me bebisarna.... kvällen givk så fort så efterrätten åt vi aldrig upp... =)
lite bilder från kvällen

     Linda o Pehr
tjejerna   grabbarna
annsis 
Det var en trevlig nyårsafton... och särskilt roligt att fira med Annsis o Linda,,, ja tror inte vi firat ihop på 7-8 år.... eller förresten,, annsis o ja har nog aldrig firat ihop... så det var skoj helt enkelt... vi träffas allt för sällan,,, måste allt ändra på det!


Trettondagsafton bjöd vi hit Oskar o Camilla..... trevligt att äntligen få bjuda tillbax efter alla gånger vi varit hos de.
Vi bjöd på kyckling, klyftpotatis o ruccolasmör,,, och en cheesecake till efterrätt... jag tror det var uppskattat =)
Det var en trevlig kvälll,,, Camilla o ja satt och pratade en del själva... blev en del djupa saker och en del pedagogikprat... jag tycker det e kul att få chans att prata med andra pedagoger om tankar och arbetssätt då det öppnar mycket ideer för mig i mitt jobb,,, + att jag får chans att tänka efter hur jag står till vissa frågor och vad jag trivs med för arbetssätt... tack camilla... det gör vi om tycker jag....även oskar o john fick chans att snacka lite datorsnack,,, och det tror jag de tycker ör lika skoj båda två =)
Vi spelade även en hel del wii....kul!

BIlder..


Tack för en trevlig kväll Camilla o Oskar!!! Det gör vi snart om igen tycker jag!
I´ll be back!

/Johanna

Kommentarer
Postat av: Milla

Jag kan säga att det var mycket uppskattat, allt ifrån maten, till samtalen och självklart värdarna. Det är ett måste att vi gör om detta, för vi hade skitkul. Puss puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback