Julkänsla

Ja.... idag kom den ordentligt!
Först var det lucia på jobbet.... mysigt me alla små troll som lucior, tärnor, stjärngosssar, tomtar o pepparkakor... =)
Själv var ja en tomte. Så fin så me röd klänning och tomteluva lång ner till knäna =)
Kort kommer senare... glömde ta idag =)

När ja kom hem var det dags att fixa me julgranen....
För att göra en lång historia kort så köpte vi julgran igår.... "glömde" kolla va den kostade.. så när vi kom till kassan fick vi betala 399 kr!!!! ojoj... den ska ja njuta ordentligt av... men fin va den. en kungsgran =)

Sen då... så kom vi hem,,, o skulle sätta den i foten o börja klä den..... tror ni den passar i den julgransfoten vi har?  nej nej.... långt ifrån. Jag försökte övertala John att vi skulle åka  o köpa en ny... för ja hade ju sett fram emot att klä den,,, o ville verkligen inte vänta en dag till... men nej nej tyckte john....den täljer vi till så den passar....
.... problemet var att vi hade inget att tälja me hemma,,, så granen åkte ut på balkongen.... o ja blev sittande rus i soffan!

Men så idag då..... då hade vi fixat grejer att tälja med.... hahahahahaha
envis som synden e john,,,, eller e han kanske bara snål?
2 timmar satt han iaf... o täljde till fotjäkeln.... han minskade omkretsen av stammen med 50 %....
o resultatet såg ut såhär


lägg märke till foten


SEN... var det dags att klä granen.... o såhär fin blev den.... fick tyvärr ingen bild i bra ljus.... men liten glimt får ni iaf!



Men nu mina vänner.... är det dags att sova... en liten bild på favoriten under julen.... clementiner.... mums!

Kommentarer
Postat av: KusinMarie

2008-12-16 @ 07:48:30
Postat av: KusinMarie

Å vad roligt att du har börjat blogga igen. Det är roligt att läsa om vad ni gör.

Det lät väldigt knepigt att få granen på plats. Men skam den som ger sig! Det blev väldigt fin.

Kram

2008-12-16 @ 07:50:13
Postat av: Milla

Vilken tur att du fick klä granen samma dag, jag hade aldrig stått ut med att vänta till nästa dag =). Känns det skönt att få börja äta lite mer nu, jag tycker du är så otroligt duktig, är verkligen stolt över dig och hoppas att du är stolt över dig själv också. Puss och kram

Postat av: Sara

Vilken fin gran! Här kör vi med plast, hehe. Och vad SMAL du har blivit! Starkt gjort av dig tycker jag. KRAM Sara

2008-12-16 @ 19:21:34
Postat av: Annsis

hej smalis!!shit vilken fin julgran nu blir jag sotis...Imorgon ska vi klä våran gran som Henke "fixat" kram på dej

2008-12-17 @ 10:25:05
Postat av: Emilia

Tack tack! Ha en jättemysig jul nu =) Stora kramar från mig! /Milla

2008-12-23 @ 11:57:02
URL: http://elmilia.blogg.se/
Postat av: Cheesen

Efter Johns snickeri undrar jag bara hur mycket barr granen tappat?

2009-01-07 @ 20:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback