Semester på Öland!!!

Till och börja med måste ja nämna att jag hört att folk tycker att jag uppdaterar min blogg för sällan.... det ser jag som ett gott tecken... .för det betyder ju att folk verkar läsa den ofta... kul! En hel del släktingar läser tydligen. Trevligt tycker jag,, fortsätt gärna med det! Ni får ju hemskt gärna lämna en liten kommentar oxå, så jag vet att ni varit här =)


 Nu e vi på semester på Öland och har varit sen en vecka tillbax. MYCKET trevligt! just nu sitter vi på ett café i böda sand... det regnar,,, men stämningen e mysig iaf.

Vår resa började med att vi åkte till Öland i fredags... sov i tält på Möllstorps camping i Färjestaden. Det var en camping som låg precis vid brofästet, fint på kvällen då man såg Ölandsbron upplyst. Vi åkte till affären och köpte grillad kyckling, meloner, frukter, grönsaker o lite annat smått o gott o sen hade vi picknick utanför tältet. Underbart.. det e semester det.

Nästa dag åkte vi till Borgholm, där strosade vi runt hela dan, fikade, åt lunch och hade det allmänt mysigt,, sedan tog vi in på Kapelluddens camping i borgholm, bra camping,med ok standard, fräscha toaletter, och lagom liv o rörelse. På kvällen gick vi ut och åt tvårätters på en restaurand vid hamnen i Borgholm.

Nästa dag åkte vi först till Löttorp och strosade lite, sedan vidare  till Böda Sand. Där satt jag på stranden och njöt, medan John sprang en mil längs stranden. Duktigt =) På kvällen åkte vi och hälsade på min kompis Evelina och hennes man Henrik i deras sommarstuga i Borgehage. det var såå roligt o träffa de igen,, kände att jag saknat Evelina en hel del. Men det e alltid lika kul o umgås me henne, känns som det var igår, även om det var flera månader eller år sen. Kvällen var trevlig med mat o fika o en hel del skratt.....Natten spenderade vi återigen i vårt tält på Kapelludden.

Nästa dag packade vi ner tältet och gick in till Borgholm och träffade Mikael, Therese och Lovisa.

forts följer...


Kommentarer
Postat av: Milla

Gud vad härligt det låter, men kanske inget för mig och det där med att springa det är imponerande =). Puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback