Friskare =)

Nu är halsflussen borta,,,, medicinen e slut... så får ja tillbax nåt igen blir jag iingen glad Johanna.. det går nämligen jättemycket på jobbet... feber o läskig hosta... det vill ja INTE ha!

Valborg tillbringade john o ja hemma hos Lotta o Cristian o Ivar. Det var grymt trevligt o enkelt... Kul o umgås me de underbara människorna...de gör mig glad!

Lördagen tog ja det lugnt på till en början iaf...  ja var hemma själv o började strukturera packandet lite! ... lugnet före stormen skulle man kunna kalla det! =)
Tina o ja möttes upp för en lunch på stan.. gott o trevligt...  sen blev ja kvar själv en stund... shoppade en ny vårjacka... hoppas ja kommer gilla den... funderar fortfarande om den var jag eller inte =)

På eftermiddagen kom Gittan förbli me en del kartonger... tack snälla.. det uppskattas o mer lär vi behöva... nån som har kartonger att låna ut så e vi evigt tacksamma =)

Kvällen tillbringade John o ja i Lindö... god mat o trevligt sällskap av "svärföräldrarna".. blev så sent så vi sov till o me kvar där.. .mysigt att trängas i en 90säng =)

Söndagen... då tog ja det lugnt ett tag.. .njöt av den fina solen...
sen satt ja igång o packade.... kom igång lite iaf... mitt förråd tar es stund o packa.. men nu e ja igång iaf =) Tur att Caroline kom o gjorde mig sällskap en stund.. blev mycket roligare då =)

Nu låter det som att det bara e ja som har varit duktig.. så e det inte. John har storstädat bilen i helgen.. både runt om,, på o undertill =) Duktigt!
Igår åkte vi äntligen o storhandlade me.. så nu finns det gott om mat hemma... det gillar ja! när man slipper gå o handla innan man ska laga mat... utan bara kan planera en del innan o ta upp ur frys o så..
Igår blev det hemmagjorda biffar me stekt lök, kokt potatis ,sås o grönsaker.... grymt gott! Det bleb mycket, så det räckte till lunchlåda till John ,,, plus middag till oss idag =)

Idag har ja jobbat... en bra dag... har en duktig student hos mig... alltid kul!
På em var ja barnvakt åt mysiga Ivar... det gillar jag" Så mysigt att få egen tid me han. Ja vill alltid ha en bra kontakt me Ivar o finnas till hjälp för L o C.. så ja blir så glad när ja får den äran att vara me han ett par timmar emellanåt... .längtar till vi flyttar till huset... då kan ja ha han där... o utnyttja vår lekpark lite!

Vi är tillsammans med ca 20 andra familjer delägare i en lekpark,,, det känns bra =)
Längtar sååå till huset nu... Vi ska dit på onsdag o besikta taket... ska bli kul o få komma dit igen... första gången vi va där tittade vi ju bara runt för att se om det var nåt för oss.... andra gången var vi där för att se det hela i dagsljus... o då bestämde vi oss helt klart för att det var nåt intressant för oss.
Tredje gången var vi där för att besikta det... så kändes det nära... det började närma sig att bli vårt.. .men inte helt klart än... för vi hade ju inte riktigt bestämt oss..

Nu för fjärde gången när vi får se det så är det ju verkligen vårt...  =)
Känns jättespännande... lite läskigt o stort!

Johns o mitt alldeles egna hus =) Det ni.! =)

Nu ska ja bege mig till vår tradition.... Csi o glass!

See you later!

/ Jojo



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback