Födelsedag!

Ja.. det är dags att skriva lite... o min födelsedag passar väl bra till det.
Det är inte samma sak att fylla år längre.... ja ni som känner mig ordentligt vet ju att ja fortfarande tycker min födelsedag är ganska viktig... =) ja tycker att ja kan få tycka det... -det är min dag.. då vill ja bli uppmärksammad,,, även att ja e 29 nu.....(.wops,,, 29.. .de kändes läskigt att skriva,,, det kändes gammalt när jag såg det skrivet)
Ja jag skäms inte över att ja fortfarande tycker att det är en viktig dag.... ja tar hand om mina nära o kära så mycket ja kan jämt,, o de om mig förstås,,, men denna dag vill ja få känna att den e min =)
Men det är ju som sagt inte samma sak längre.... nåt fattas otroligt.,..... en röst i telefonen som säger ....
"- man får gratulera! grattis Hanna.. ett år äldre,, men fortfarande min lilla flicka =)"
Pappas röst såklart.... det samtalet får ja inte längre... men ja vet att han tänker på mig däruppe.... han äter säkert tårta oxå... sjukdomar lär väl inte finnas däruppe... så ja tror man får äta vad man vill,,, me lite sunt förnuft kanske... eller nee... man kan nog skippa det sunda förnuftet oxå... det är bara jobbigt att ha det ibland!
Dagen till ära ska vi fortsätta fixa i huset,,, john drar datakablar, jag packar upp o river tapet..
sedan har ja bestämt att vi ska åka o fika på gubbens trädgård... ett mysigt café utomhus me gammal stil ,,, ja älskar´t!
Ikväll kommer mina nära o kära på födelsedagsfika... mys"
Ååhh va gulligt.... precis nu ringde min telefon-.. .det var Cicci....hon tillsammans me B o  B o alla barnen sjöng så vackert för mig.. .jag blev glad... o rörd! en fin gest o tanke" tack snälla Cicci... för ja antar att det var du som kom på idén.
Det har hänt en del dessa två veckor,,, vi har ju semester v 24,25.... o det har inte direkt varit semester...
vi har fått in mamma på sjukhus (nåt som heter rosfeber visade det sig vara... uscha... äckliga sår på hela underbenet.. .som varar o vätskas.. stackars mamma)
vi har flyttat alla våra saker till huset
vi har flyttstädat lägenheten
vi har bjudit alla som hjälpte oss på middag
Vi har hälsat på mamma på sjukhuset
vi har packat upp
vi har börjat riva tapet,, o dra datakablar
vi har hämtat mamma från sjukhuset i västervik
vi har fått besök av Mikael o Niklas
vi har hyrt en stooor flyttbil o ett stooort släp o åkt ner med det till Hultsfred o fyllt de med de mesta av mammas saker o flyttat in det i hennes lägenhet.
vi har packat upp mammas saker.. (me tanke på att hon inte ska gå o stå så mycket så behövde hon ju mycket hjälp med det.)
vi har fortsatt riva tapet,
vi har rensat ogräs
vi har följt me mamma till vårdcentralen varje dag för omläggning av benet
jaa......o så  har vi hunnit me att träffa vänner,, äta gott,, sova ut,, o njutit av vårt hus oxå.....
men semester vet ja knappt om ja vill kalla det....men ja gnäller inte.... huset känns troligt kul att ha... mamma ställer ja så gärna upp för.. hon har gjort så mycket för mig...
men ja har ju semester v30, 37-38 oxå... så det ser ja fram emot
Nu ska ja fortsätta njuta av min födelsedag....
I´ll be back // Johanna

Kommentarer
Postat av: Titti

GRATTIS

Hoppas att det blir lite lugnare nu.

Du får njuta av de dagar du har kvar och midsommaren.

2010-06-23 @ 19:37:58
Postat av: Milla

Stort GRATTIS gumman på födesedagen och jag håller nog med att det direkt inte lät som semester =). Hoppas på att få till en tid och komma och kolla på huset. Puss o kram

Postat av: Anonym

Hej vännen! Jag hoppas att du mår! Jag förstår att du saknade din pappas röst på födelsedagen. Jag saknar dig och vill träffa dig snart!!!!

Ta hand om dig!

Kramar Lotta

2010-07-04 @ 05:38:43
Postat av: Josefine

tyvärr jag sålde dem nyss!! om det nu blir så. leverans till norge. om inte så vet jag att du är intresserad av de gröna!

2010-11-10 @ 08:27:04
URL: http://josephines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback