Tack!

Ja nu är det ett tag sen ja skrev
Jag skulle vilja skriva mycket mer,,, skriva av mig.. .berätta,, ventilera...
men det kommer när det kommer..

Tack för era kommentarer... de värmer! jag blir så glad av att se hur omtänksamma alla är.

Snart är dagen här... en utav de sorgligaste dagarna i mitt liv..... min pappas begravning,,,, usch,, ,ja ryser bara jag ser texten jag nyss skrivit.
Jag är nervös inför den dagen... över hur jag ocn vi andra kommer hantera det,,, hur det kommer att kännas,, hur ja kommer klara det...
men på nåt sätt vet ja att ja kommer klara det.... jag har min familj med mig.... o då menar ja hela min familj... för pappa kommer oxå vara där i mitt hjärta... o stötta mig...
det kommer nog även kännas bra att se att det vi valt och bestämt till begravningen kommer bli fint o bra...

Ja... ni vänner.... detta är ett kapitel i livet ja hoppades på att slippa uppleva.... men det är inget ja kan förändra nu... det är bara att ta tillvara på varandra,,, och göra det bästa av det...

pappa finns ju ändå kvar,,, i mitt hjärta,,, i minna minnen,,, i hela mig.... heela tiden!

Var rädda om er,,,, livet är värdefullt!

Kram från Johanna

Kommentarer
Postat av: Josefine

tänker på dej och skickar en massa styrkekramar till dig! och en särskild hård kram för att överleva begravningen. det kommer som du skriver bli tufft men också väldigt fint.



varma kramar

Postat av: Josefine

tänker på dej och skickar en massa styrkekramar till dig! och en särskild hård kram för att överleva begravningen. det kommer som du skriver bli tufft men också väldigt fint.

varma kramar

2009-03-03 @ 20:53:41
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Sara

Det kommer att gå bra fast det är jobbigt. Du är en stark tjej!! Tänker mycket på dig. Säg till om jag kan göra nått. Du är alltid välkommen hit om du vill komma bort lite. Givetvis även med John. Många kramar

2009-03-04 @ 08:01:49
URL: http://www.vidarsdotter.se
Postat av: Marie

Hitta styrkan i kärleken till din pappa.

Det låter flummigt, men jag tror att man kan tänka så.

Kram

2009-03-05 @ 07:24:58
Postat av: Linda

Din pappa finns alltid vid din sida, det enda som är annorlunda är att du inte kan se honom. Men jag lovar han fortsätter att se till att du har det bra. Har tänkt mycket på dig, vill ge dig en massa varma kramar...ta hand om dig, styrkan att gå vidare finns inom dig... det gäller bara att orka finna den! Älskar dig vännen!

2009-03-07 @ 15:12:37
URL: http://lindasblogglife.blogg.se/
Postat av: Josefine

hej!

jag vet vad du pratar om. din beskrivning om att det är definitivt nu. när michele dog (pierres lillasyster) så trodde vi att det skulle bli "enklare" efter begravningen, efter det sista avslutet. men precis som du skriver kom den största chocken då. det blev alldeles för definitivt. de råd jag kan ge dig är att ventilera om saken, gråta, skriva och kramas! puss

2009-03-11 @ 16:06:58
URL: http://josephines.blogg.se/
Postat av: Marie

Fint skrivet Johanna! Ta hand om dig och hoppas att dagen blir/blev så fin som den kunde! Kram från Marie

2009-03-14 @ 07:16:08
URL: http://mariegavelin.blogg.se/
Postat av: Emilia

Jag kan inte ens föreställa mig hur det är att gå igenom det som du går igenom nu. Men jag tänker på dig och just nu gråter jag när jag tänker på hur jobbigt det måste vara. Stor kram från mig

2009-03-15 @ 11:02:29
URL: http://elmilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback