Lilly

Den 30 november 2010 hände det som inte ska hända en gravid kvinna.
Värkar följt av att vattnet gick, sen kom Lilly ut.... alldeles för tidigt.
Hon föddes i vecka 21+
Det är ju alldeles för tidigt för att de ska klara sig utanför magen... och det är inget läkarna gör något för att rädda.

Hon föddes kl 07.30 på morgonen, under dagen fick vi ta många beslut,,,, om vi ville ge henne ett namn o ha en namnceremoni med präst... o det ville vi... hon fick namnet  Lilly... för hon var ju så liten. =)
Vi fick även träffa överläkare, kurator, sköterskor, barnmorskor..
Vi fick ta beslut om hur vi ville hon skulle gravsättas, hur vi ville att de sista farvälet skulle gå till, om vi gick med på obduktion... ja massa mer beslut.
det var en otroligt tuff dag... sorglig, orättvis... fin... overklig... ja ja kan hitta många ord för att beskriva dagen.

När vi kom hem var det andra sysslor som behövde göras,,, meddela vår familj om det tråkiga, meddela jobb,, meddela vänner och bekanta.

Ja... Ja har varit med om en del de senaste åren,,, det är inte utan att ja lärt känna mig själv mer.. förstått vilka som verkligen är mina vänner.. fått stöd av både nära och kära.

Det  som väntar oss nu är svar på varför det som hände hände... en del kommer vi kanske få svar på men ibland är det tyvärr så att det inte alltid finns svar.... ibland händer det bara saker som vi inte kan förstå eller göra nåt åt.

Nu lilla pappa får du ta hand om vårt älskade efterlängtade lilla barn.. vår lilla flicka Lilly!


Vill oxå passa på att tacka för allt stöd vi fått,, ,alla sms, samtal, mail, vykort, gåvor, besök... och inte minst alla varma ord och kramar......Det värmer,, och hjälper till på vår väg att läka igen!
Tack / Johanna

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag visste inte. Tårarna rinner och jag tänker mycket på er nu. Ni som är värda allt gott!!!

Massor med många kramar till er båda!!

(bara säg till om det finns nått alls jag kan göra)

2010-12-13 @ 16:48:39
Postat av: Josefine

precis som du säger så ska detta inte hända. det gläder mig mitt i all sorg att du faktiskt kan se på dagen som "fin" också. det tror jag kommer stärka dig vartefter. stärka dig ännu mer. det är så orättvist att det inte finns ord. nu får din pappa och ditt barn mötas. mycket tidigare än vad det var tänkt.

stor stor kram till dig och john

Postat av: Emma

Vi tänker på er här i Rockneby. Vilket fint namn hon fick! Massa kram

2010-12-13 @ 18:50:39
URL: http://emmaterese.blogg.se/
Postat av: Sara

Blir så ledsen... Det borde inte få hända någon och allra minst dig kan jag tycka. Du har haft nog med tråkigheter ändå. Orättvist. Lilla Lilly har det bra med sin morfar, synd hon inte fick stanna kvar hos sin fina mamma. Stor kram Sara M.

2010-12-13 @ 19:44:53
Postat av: Milla

Jag är så otroligt ledsen för er skull och önskar verkligen att det inte skulle vara så här. Det är så konstigt att livet kan ta så många vändor och att ni ska drabbas extra hårt. Det är en väldigt fin tanke och känsla över att din pappa och er dotter vakar tillsammans över er däruppe.

Jag tänker på er varje dag och du ska veta att du kan bara skicka ett sms eller ringa dag som natt om ni vill ha något eller om du bara vill prata.

Massa pussar och kramar till er båda.

2010-12-13 @ 20:37:39
URL: http://www.cmillis.blogspot.com
Postat av: Cia

Älskade vän! Jag lider med dej, jag vet precis vad du nu upplever, och jag vet också hur lång din resa är framöver. Den enda lilla lilla tröst jag kan ge dej är att det långt senare känns lite lite bättre.

Men minnena lever alltid kvar!!! Se till att bevara de minnena för de SKA alltid finnas kvar. Hon är er dotter, och kommer alltid att vara.

Stor kram till dej!

Du får gärna ringa om du känner för att prata.

2010-12-15 @ 11:06:37
Postat av: Titti

Tänker på er jättemycket. Självklart tar Göran hand om er lilla dotter och hans barnbarn.

2010-12-15 @ 18:40:40
Postat av: Ann Helene

Rolf och jag tänker också mycket på er!

2010-12-20 @ 14:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback