Funderingar!

Ja... fundera... det gör ja ju en del emellanåt =). ibland lite väl mycket kanske... men men... bara o acceptera... thats me!

John e i Sälen o åker skidor i helgen....
det e mycket sånt nu... skönt för han... men.... hur e det för mig? .-.. ja det e det ja funderar på!

Jag ska erkänna att ja har svårt för att vara själv... usch o fy tänker ja när ja vet att ja ska va själv en hel helg... .vissa dagar slutar ja tidigt.. då e ja själv många timmar.... då kan ja oxå få olust ibland... o försöka hitta på så mycket som möjligt! fika me nån kompis... gå på stan.. hälsa på nån... va kvar på jobbet en stund... ja vad som helst... men helst inte gå hem o bara va själv!"

Jag har funderat på varför-... o vad ja känner när ja e själv!.. o ja vet inte riktigt om ja har kommit till nåt vettigt...men

själv är ja ofta... ja slutar alltid ti8digare än john t ex.. .så ja alltid hemma minst en timma innan han.... det ja menar e när ja e själv längre stunder.!

Ja blir rastlös när ja e själv... .o det konstiga e att det resulterar oftast i att ja bara sitter ner o gör ingenting... jo.. .typ slösurfar lite på nätet kanske...eller tittar på tv... men det känner ja mig inte lugn av... känner mig mest onyttig.... men det e ju rätt dumt har ja kommit på... (smart efter 26 år pöå denna jord) för att det kanske e just det jag behöver göra när ja e själv!... just ingenting.... eller bara få ligga o slappa.... ja har ett yrke där man måste vara koncentrerad, social, pedagogisk, utvecklande, lyhörd, öppen, empatisk, förebild o trevlig hela tiden... Det tar på krafterna... o nu menar ja inte att klaga.. .det e nåt ja valt själv.... men jag menar att det kräver energi.... otroligt mycket energi

Kommentarer
Postat av: Milla

Jag förstår precis hur du menar och jag tror det som känns jobbigt med att vara själv är att man tvingas tänka och ibland när an tvingas tänka får man för sig konstiga idéer som man ser ett negativt tecken som inte finns där och det finns ingen som kan lugna ner en. Fast gumman det är bra att vara själv även om det är jobbigt, och blir det alldeles för jobbigt kan man alltid ringa en vän (läs mig) och be att komma över på fika eller bjuda in sig hos dem. Puss puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback