Vilken dag...

.. Den tog nästan knäcken på mig både fysiskt o psykiskt!
Jag har varit hemma o vabbat idag ju o John är på grabbkväll efter jobbet
Agnes säger MIN, NEJ och bort ett antal ggr varje dag.. Däremellan skriker hon en hel del... O slänger sig om hon inte får som hon vill..
Efter att ha varit inne me henne förutom promenader eller cykelturer till affären i ett par dar så bestämde ja mig för att gå till lekparken me henne.. Vägen dit va lång o krokig då hon vägrade sitta i vagnen, hålla handen eller ens gå framåt..
Redan där kände jag att ja ville hem igen.. Men nej då.. Ja kämpade mig framåt.. En bit fram så träffade vi hon vi köpte huset av så det blev lite prat me henne.. O under tiden hällde Agnes ut alls grejer ur vagnen och min väska.. Sen kom vi fram till lekparken.. Då satt ja henne på en betonganka hon gillar att sitta på.. Borr skrek hon när ja höll i henne o dum som ja va så tänkte ja va snäll o släppte.. Då ramla hon av.. Gråt o skrik, men snart bra igen.. ( + På mammarollskontot) Vidare till rutchkanan.. Nojig o harig dom ja är me sånt så vill ja inte att hon åker själv än.. Ja tycker de ofta blir sån hög fart i de.. Men idag tänkte ja släppa på kontrollen o lät henne åka själv.. Svisch sa de följt av ett bom och aj.. Gråt o skrik o ett blått ögonbryn blev resultatet av det.. ( ytterligare ett stort + på kontot)..
Va en del andra morsor i parken som bara står o glor me ögon som uttalar allt annat ön positiva tankar.. "Va har hon för koll.. O oj vilken gnällig unge! Våra barn sitter som små lamm i sandlådan o vi står här o kan slappna av"
Så va de ju säkert inte.. Men känslan var sån...
Då va de nog me tid för oss i parken.. Då gick vi till blomaffären o köpte oss lite lycka i form av växter.. Ja fick ju va den konstiga morsan igen dock då ja balanserade hem tre papperskassar med växter plus en stor bukett gladiolus på vagnen.. Men hem kom vi!
När vi kom hem hittade ja tack o lov lite rester som vi värmde.. O efter det fick Agnes lite glass.. Om hon åt det som vanliga människor.. Icke.. Då de va de sista i paketet gick ja me på att hon fick äta ur det.. Men de gjorde hon ju på sitt sätt.. Bilderna får tala för sig själva!

Bad på det o ett dyngsurt badrum senare så har ja nu precis fått henne att somna..

Som räddning har ja pratat av mig med bästa Lotta, min fina vän,stöttepelare o bollplank här i livet..
O så ringde Sussi o Tina o ville ses över lite vin.. Sagt o gjort.. De kom förbi o trevligt har vi haft. Många djupa samtal blir det o ja gillar't!
Agnes vaknade o har varit uppe o nattsuddat med oss ett bra tag nu.. Nu är kl snart 1... O Sussi gick precis hem.. Tina sover över i gästrummet o ja har precis sövt Agnes.. Ska bli skönt att krypa ner nu.. Dagen slutade iaf på topp.. Det känns himla bra!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback