fortsättning från förra inlägget...

jag ger inte mig själv tid till att ta det lugnt själv!... me gott samvete!,... jag kan ta det lugnt ihop med andra med gott samvete men inte själv... då känner ja mig onyttig... ja borde passa på att städa lite istället... eller laga lite mat... o om det redan e gjort borde ja ju göra lite lunchlådor o frysa in, eller gå o träna... eller jaa.. ja vet inte !

Jag ska jobba på detta... tillåta mig själv mer... för vilar inte ja ut så har ja ju till slut ingen energi att ge till andra. Det är viktigt att va själv... att vårda sig själv... o att prioritera sig själv!

självklart måste ja fortfarande passa på att göra nytta när ja e själv.... men jag måste ta det lugnt oxå! Det är viktigt!

Nåt som jag kommit igång med nu är scrapbooking... DET ger mig lugn och harmoni... jag får skapa och fantisera... det är nåt jag mår bra av....
.... jag sysslar fortfarande med att tillverka smycken... men varierar mig lite mer nu.... ska nog ha nåt smyckesparty snart... det ger mig glädje,, inspiration, självförtroende!


Ojdå... vilket djupt inlägg det blev... men det e mina tankar...!...o min blogg ;)

Ge mig gärna tips o råd om det e nån som har samma funderingar... eller nån annan åsikt!


I´ll be back!

Kommentarer
Postat av: Josefine

bra! bra att du vet att du måste ta dig tid att unna dig att inte göra någonting. utan att få dåligt samvete. men visst är det svårt. bra att du hittat ett intresse som kan få dig till lugn och ro. på tal om ensamheten i förra inlägget så känner jag att du o milla är lika. men som sagt att komma till insikt tar tid. jag var 26 när jag kom till den insikten. då tog jag en "egovecka". efter jobbet gick jag hem och bara var med mig själv. jag kunde träna om jag ville etc men annars var jag bara själv. för att grubbla och bara få bli vän med mig själv igen. insikten hade jag nog tidigare men jag gjorde något åt det då.

på tal om stödfamiljen. ja det känns fantastiskt. som du säger det ger energi av att veta att man gör något bra! kram på dej

Postat av: Milla

Unna dig själv lite lugn och ro, det kommer du att komma långt på här i livet. När man räknar kan det vara skönt att bara sitta hemma och unna sig något gott som man har sparat till. Puss

2008-01-31 @ 18:16:26
URL: http://cmillas.blogg.se
Postat av: evelina

hej roos.. kul me bilder från nyår me linda o ansis...=)
har du ingen hemsida med dina smycken som du tillverkar?
hoppas allt är bra med dig
kram

2008-02-07 @ 17:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback