Helgen som var..o början på veckan

Ja... nu var det längesen igen.... ja erkänner!

Helgen som var var helt underbar. (tyvärr inga bilder)
Middag hos Camilla o Oskar i fredags.... vi böev bjudna på helgkyckling o ris.. otroligt god med spännande ingredienser i en spännande kombination.
Efter maten kom det fram exotiska frukter och grönsaker och dipp.... mums... När detta avnjöts spelade vi spel. Spelet orkar jag inte ens kommentera här... det var..... konstigt!
Tack Camilla o Oskar iaf... Snart är det vår tur och bjuda igen =)

Lördagen började lugnt.... hade en spa-förmiddag.... badade,, peelade... hårinpackning.. manikyr... fotvård... ja allt som kan tänkas vara skönt att unna sig själv.
Sedan träffade jag Lotta... o vi gick till stan... och där fikade vi.... och pratade pedagogik.. .trevligt tycker jag då det är skönt att prata det med andra utanför mitt eget jobb... men som ändå förstår "tänket"

Sedan gick vi till en skoaffär..jag ville köpa ett par stövlar...men det var inte med ren glädje jag gick för att leta stövlar...har nämligen alltid velat ha ett par... men kan aldrig ha några pga mina vader...jag tänkte iaf ge det en chans denna dan.vi gick till en affär först.. och jag skojar inte om ja säger att det säkert fanns 20 par olika stövlar och modeller bara i svart.... jag testade de jag tycker var snygga... som kanske var 8 par... och jag kunde inte ha några.... med besvikelse och en tår i ögat gick jag ut från affären... utan någon påse med stövlar i handen. Jag kände besvikelsen vara där igen... jag kommer säkert aldrig att få vara fin i ett par stövlar.. =(

Men... skam den som ger sig i första taget.....jag (med Lottas stora stöd och sällskap) gick vidare till en annan affär... där plockade Lotta fram ett par modeller... provade det första paret.... men nej... de gick inte att få upp hela vägen över vaden....Tåren var på väg tillbax...men jag gav inte upp då heller.... provade ett till par... och jag trodde först inte att det var sant.... de gick att få upp hela vägen... de gick till och med att få upp om jag stoppade i jeansen i de.... VA...VA? det är inte sant... tänkte jag... o sa det säkert högt till Lotta.... Och nu när lyckan ändå hade kommit tänkte jag att nu kan det inte bli så mycket bättre... jag tar dessa direkt... men bestämde mig ändå för att prova ett par till.... och tro det eller ej... jag kunde ha de oxå... o de var ännu snyggare... och passade ännu bättre... =) Den lyckan....den var enorm.... jag var nog kvar i affärren minst en halvtimme... provade de två paren fler ggr... funderade kände efter... njöt... =) och till slut bestämde jag mig för att köpa det andra paret jag hittade! så.. med en påse i handen... och med en tår av lycka i ögonen gick jag ut ur affären!

Lotta och jag hade en underbar dag tillsammans...mår bra av att umgås med Lotta... det spelar ingen roll hur länge det går mellan gångerna vi träffas... det är så lätt att vara mig själv tillsammans me henne. jag får berätta mina tankar och upplevelser utan att behöva tänka på hur.. .eller vad jag säger... hon förstår... o blir det ett missförstånd nån gång så löser vi det....ja... det känns bra helt enkelt... det e väl det som e vänskap antar ja... men jag tar den inte för given... utan njuter av varje tillfälle.

I söndags städade vi....det blev så fint så.... =)

Nu är det ny vecka igen... och den började underbart då denna fina bukett stod på köksbordet när jag kom hem! Tack älskling!



Bjöd på ett par extra bilder på buketten... då jag hittat en funktion på kameran som gör att det blir så otroligt fina och effektfulla bilder!

Kommentarer
Postat av: Milla

Vad glad jag blir för din skull och ska jag vara ärlig om det är någon som jag känner som jag tycker klär sig så himla fint så är det du stumpan. Visst är det härligt med riktiga vänner. Puss och kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback