Nu.. e det dax!

Japp.. vad har hänt då... hmm... mitt minne e sämre än de flestas.. Hemskt..

Börjar idag...

Idag har ja haft en av mina tuffaste dagar på jobbet...hade stängningen.. .o alla barn va där... + alla nya som fortfarande e väldigt ledsna emellanåt.. .tufft... för då gäller det o va glad o positiv själv hela tiden...
Hela dan var det mycke barn... de som skulle sova ville inte somna, så sövningen som oftast brukar ta ca 20 min tog 1 timma o 20 min... suck!.. o ändå somnade inte alla.. vilket resulterade i många trötta barn på eftermiddan. Eftermiddan såg ut så hela dan... mycke barn.. o trötta barn... men min kollega o ja klarade av det hela bra... vi hade en trevlig eftermiddag trots allt.... men raster hann vi inte me.... så när ja kom hem kl 17.45 (hade stängningen också till råga på allt) var det väldigt skönt o sätta sig ner... eller vänta.... ja kom inte hem då... ja gick till Marie o hämtade Theo först... (e hundvakt ikväll o inatt.. Mysigt!)  sen hem... o lagade mat... SEN satt ja mig ner o åt den.... gott! Sen har Theo o ja gosat hela kvällen... medan JOhn varit på fest me jobbet. Nu sitter ja här me en god kaffe latte me hasselnötssmak... Mums.
 Lite bilder från promenaden me Theo... Titta o njut av den fina miljön ja har precis hedanför mitt fönster! Trivs såå bra här.



Vad har ja gjort mer.... Jo.. i helgen var ja hemma i Hultsfred o hälsade på...  o gick på marknad.. John va kvar i Norrköping o lagade sin lilla Landis..
Helgen var händelserik om ja uttrycker mig så... både på gott och ont... Det onda tänker ja inte diskuttera här... men de goda va att ja fick träffa många av mina vänner.. o min familj oxå såklart. Fredagen blev lugn... Niklas o Joakim kom o hämtade mig i Nkpg runt 3.. .o sen bar det av hem... alltid lika kul o åka bil tillsammans me de... resan bjöd på många skratt.. det gillar jag =) Väl hemma fick vi supergod mat av mor o far... o efter det gick ja hem till Linda (s föräldrar) o hälsade på nykomligen i familjen... lilla Theo-.. åhh så söt han var... han sov i min famn i nästan en timme... helmysigt..Theo fick en speldosa i present av oss... den upskattades... Många speldosor upplever ja spelar nästan stressig musik..men denna e ja helt kär i.-.. lugn o harmonisk musik... det finns en hel serie med speldosor o snuttetrasor, nallar o mobiler i dettta mysiga material... I Love it.. kommer inte ihåg vad de heter tycärr... men ska ta reda på det. Theo blev iaf lugn av den. O det var ju syftet =)
. Tyvärr har ja inga bilder därifrån.
ANn-Sophie kom oxå förbi o hälsade en sväng...hon hade superstor mage.. för hennes lilla guldklimp kommer vilken dag som helst nu... spännande =)
PÅ lördagen var det marknad.. .då träffade ja min farmor, två av mina farbröder.. o en del kompisar.. trevligt. Jag inhandlade en present till Lovisa, lite pärlor o några smycken.

PÅ kvällen kom en gammal barndomskompis förbi me sin familj... han hade hunnit få två barn nu... herregud va det händer o fötter.. ja hänger inte riktigt me =)

Sedan bar det av till kusin Marcus.. Niklas o ja gick dit... där träffade ja faster o hennes man,, o även min morbror., Marcus o Hanna.. o en del kompisar till de... trevligt! Kvällen avslutades på hotellet.. .trevligt....eller förresten.. Niklas o ja avslutade kvällen genom att leka lite i en lekpark.. DET e grejer det..! =)



ja... det var den helgen... för på söndagen hände de inte så mycket mer än att ja sov länge... åt mat, packade o åkte hem till Norrköping igen... där fick ja iofs träffa Johnpa igen.. o det var ju inte helt fel =)

Vad har mer hänt... Ja har träffat Sara,, o hennes supersöta bebis Sally... även hon fick en speldosa som uppskattades.. .Kul!

En kväll lyxade vi me sushi o misosoppa..Gott... John e superduktig på att göra det... kom gärna o smaka nån dag... =)
Titta,,, ser det inte gott ut?



Nästa projekt att skriva om e poolpartyt... men det tar ja en annan dag... för om det finns det Mycket o berätta
Snart hör ja av mig igen... o som vanligt... kommentera gärna!

I´ll be back! / Johanna Von Bäst Roos

Kommentarer
Postat av: Milla

Mmmmm vem är den heliga gästen, mitt lilla öga upptäckte skål nummer tre på bordet =). Vad kul att du har uppdaterat, alltid roligt att läsa om vad som händer och sker i ditt liv. Längtar till på onsdag. Puss puss

Postat av: Marcus & Hanna

Tack själva för en underbart trevlig kväll!
Favorit i repris så småningom!?
Kramar // De lite ännu bättre..Von Bättre...blev det då..eller? =)

2007-09-01 @ 06:26:10
URL: http://bengthans81.blogg.se
Postat av: Johanna

Camilla:.. Den tredje skålen var "bara" till Mats.. det var den veckan han bodde hos oss =) Längtar oxå till onsdag.
Marcus o Hanna: Klart det måste bli favorit i repris snart.. Carro o ja prata om att dra ihop lite kusiner o ev fler här uppe snart.. nu när Emma flyttat hit oxå. Det låter väl så pass intressant så ni självklart kommer? =)

2007-09-01 @ 10:14:47
URL: http://jojoroos.blogg.se
Postat av: Emma

Det är klart att de kommer! Nu är ju JAG här; Emma von bästast. Jag är helt klart positiv till en kusinfest snart. Utan tvekan. Men du, Johanna, ska inte du ta och visa mig stan någon dag? Nu orkar ju inte jag gå sådär jättemycket med mina kassa fötter, men ett litet trevligt café borde vi väl kunna hitta? Kram på dig

2007-09-02 @ 09:53:33
URL: http://teaterpedagogen.blogg.se
Postat av: Marcus & Hanna

Klart vi kommer! Det låter jättetrevligt!
Kram kram

2007-09-03 @ 09:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback