Dan före dan före dopparedan!

Jajamensan... så e det! Inte många dagar alls kvar.

Idag har ja jobbat min sista arbetsdag innan jul-

O nu ikväll har jag, John, hans mamma o pappa o min jobbarkompis o vän Cicci varit på julkonsert i Matteuskyrkan. Mycket fint.... tyckte iofs vissa låtar var lite väl långdragna o kyrkliga för min smak.... men ska inte gnälla,,, de sjöng ju de finaste... finns det nåt vackrare än att höra jul, jul, strålande jul o det strålar en stjärna i en stooor kyrka....?!?! nää,,, så,,, det var helt ok helt enkelt.

Nu har älsklingen o ja ätit en god fredagsmiddag. Tagliatelle, svampstuvad sås (karl-johan, kantarell, champinjoner, nån skivling o några fler ja inte riktigt vet vad de hette) o kycklingklubbor till..... till det serverade vi oss ett tomordentligt gott rödvin... MOLINA... smaka det... det e grymt! Vi tyckte vi var väl värda det efter ett långt år av arbete =)

Snart är det dax för efterrrätt.... goda fudge i en kompott av apelsin o clementin o äkta vaniljglass till det... o så ett mileakaffe till det såklart! mums!

Imorrn e det dax för paketinslagning De Luxe....har en heeel del att slå in... o ja älskar det!
så ska ja göra klart de sista beställningarna på smycken oxå....

sen e det dax att packa,,, för på kvällen åker vi till svärföräldrarna o klär granen, äter middag har uppesittarkväll.... o så sover vi där,,, för på julaftonsmorgonen bär det av till Sthlm. myyys...

O en grymt mysig sak e oxå att ja får träffa nån ur min familj på självaste julafton.... ja ska träffa mikael i sthlm... han ska möta upp oss så vi kan byta julklappar.....myyyyyyyysigt... saknar min familj rätt mycket nu faktiskt!

Men... nu sitter älsklingen i soffan o väntar med det goda vinet!

GOD JUL på er alla.... hoppas ni får en mycket trevlig helg med god mat, lagom mycket klappar och mycket trevligt sällskap

I´ll be back! /////
Johanna

Kommentarer
Postat av: Milla

Vad kul att du också har börjat skriva, nu kan jag gå in här och läsa och ändå hänga med vad som händer i ditt liv. Jag skulle vilja kunna trösta dig med att det blir lättare att inte fira jul hemma men det blir det inte men nu får man ju fira jul på två dagar i alla fall.
Puss på dig stumpan, saknar dig massor.
Hälsa tokstollen att han ska få sig en match, bestäm bara tid och plats så kommer vi =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback